Polskie forum dyskusyjne poświęcone dziedzinie wysokich napięć, głównie transformatorom Tesli (SSTC, DRSSTC, VTTC, SGTC) oraz generatorom wysokiego napięcia.

Teraz jest 4 gru 2020, 23:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]



Utwórz nowy temat Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia strona  1, 2

PostNapisane: 8 lip 2010, 21:07 
Aztek napisał(a):
Mam jeszcze pytanie dot. autotransformatora do VTTC może być 15A wydajności prądowej i 2kVA?

Z pewnością ci wystarczy.


Góra
  
 

PostNapisane: 15 lip 2010, 10:38 
Dołączył(a): 29.06.2010
Posty: 67
Pochwały: 1
Znowu mam pytanie o autotransformator. Znalazłem na allegro taki autotransformator http://allegro.pl/item1136973338_autotr ... v_15a.html ,ale regulacja niestety tylko 0-130V ale wydajność 15A. Na tabliczce informacyjnej nie ma mowy o mocy tego autotransformatora. Czy nada się on do zasilenia VTTC na GU-81? Nie mylę się czy ten autotransformator ma napięcie wejściowe 130V?


Góra
   
 

PostNapisane: 15 lip 2010, 11:02 
Jakaś dziwna tabliczka na nim jest. stanowczo 130V dla VTTC to za mało. do tej cewki potrzebna jest regulacja od 0V do 240V MAX. Najlepiej zadaj pytanie sprzedającemu to się dowiesz dokładniej. ja myślę ,że ten autotransformator można zasilic napięciem 110V - 130V.


Góra
  
 

PostNapisane: 15 lip 2010, 14:50 
Administrator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 05.04.2010
Posty: 559
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 8
130V to napięcie zasilania jak u nas 230V wpinając w 230V spalisz pierwotne.



Na Gadu-Gadu nie udzielam żadnych porad związanych z elektroniką ani chemią.
Do tego służy forum !!


Góra
   
 

PostNapisane: 15 lip 2010, 23:02 
***
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24.05.2010
Posty: 278
Lokalizacja: Jasło Rzeszów
Pochwały: 2
Najlepiej zainwestuj w porządny polski autotransformator na 10A 250V. Te na 130V zapewne są sprowadzane ze stanów.


Góra
   
 

PostNapisane: 15 lip 2010, 23:08 
Po guzik jemu autotransformator będzie potrzebny?.
Niech kupi sobie transformator separacyjny czyli U1 = 230V , U2 = 230V. o odpowiedniej mocy żeby był i póżniej przed pierwotnym wstawiasz regulator fazowy. lepszego rozwiązania nie znam.


Góra
  
 

PostNapisane: 16 lip 2010, 20:44 
Dołączył(a): 29.06.2010
Posty: 67
Pochwały: 1
Wcześniej już pisałem że zbieram urządzenia do warsztatu i chcę kupić autotransformator i przy okazji kupić taki aby można było testować nim VTTC (czy elementy się nie grzeją itp.)


Góra
   
 

PostNapisane: 16 lip 2010, 20:51 
Aztek napisał(a):
Wcześniej już pisałem że zbieram urządzenia do warsztatu i chcę kupić autotransformator i przy okazji kupić taki aby można było testować nim VTTC (czy elementy się nie grzeją itp.)

Kup sobie ten autotransformator i nie męcz ludzi. szukaj takiego z tabliczką znamionową na której będzie podane: Napięcie zasilenia = 230V. napięcie wyjściowe regulowane od 0V - 250V. Prąd 10A albo więcej.


Góra
  
 

PostNapisane: 17 lip 2010, 13:03 
Administrator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 05.04.2010
Posty: 575
Pochwały: 4
@szkielet-s1: Jak masz zamiar palić trafo separacyjne to możesz tak zrobić, ale nie wmawiaj tego innym.
@Aztek: Kup autotrafo, jeśli znajdziesz okazję na taki dużej mocy (>= 1,5KW) to super. Przyda się nie tylko do tesli.


Góra
   
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO