Moje cewki tesli.
Re: Moje cewki tesli.
No i jedno zdjęcie z uziemionym zwojem
MMC zrobione z 30 kondensatorów polipropylenowych.
3 rzędy po 10 kondensatorów. Każdy połączyłem rezystorami 1W, 10M, metalizowne.
Poniżej fotki z produkcji . I przy NST .
Teraz wziąłem się za kondensator.MMC zrobione z 30 kondensatorów polipropylenowych.
3 rzędy po 10 kondensatorów. Każdy połączyłem rezystorami 1W, 10M, metalizowne.
Poniżej fotki z produkcji . I przy NST .
Re: Moje cewki tesli.
Żeby nie było, że temat powoli umiera wstawiam zdjęcia pulpitu sterowania do mojej SGTC.
Na pulpicie będą umieszczone:
-amperomierz i woltomierz,
-wyłącznik awaryjny,
-przerywacz,
-autotransformator (250 V, 6 A),
-pilot do sterowania silnikiem oraz oczywiście gniazda.
Całość będzie umieszczona w aluminiowej skrzyni.
Pozdrawiam.
Na pulpicie będą umieszczone:
-amperomierz i woltomierz,
-wyłącznik awaryjny,
-przerywacz,
-autotransformator (250 V, 6 A),
-pilot do sterowania silnikiem oraz oczywiście gniazda.
Całość będzie umieszczona w aluminiowej skrzyni.
Pozdrawiam.
Re: Moje cewki tesli.
Czym tak ładnie dociąłeś panel? frezarka + listewki ograniczające?
Re: Moje cewki tesli.
Płyty były wycinane laserowo na zamówienie w hammerland workshop.
Trzeba przyznać, że jest to bardzo dokładne.
Trzeba przyznać, że jest to bardzo dokładne.
Re: Moje cewki tesli.
Pulpit skończony, teraz biorę się za RSG.
Teraz kilka pytań co do iskrownika.
Mam zamiar zrobić rotacyjny, igłowy iskrownik z elektrod wolframowych.
Najlepsze chyba będą zielone, ale jakiej grubości(zakładając że trafo daje ok.1kW) ?
Teraz kilka pytań co do iskrownika.
Mam zamiar zrobić rotacyjny, igłowy iskrownik z elektrod wolframowych.
Najlepsze chyba będą zielone, ale jakiej grubości(zakładając że trafo daje ok.1kW) ?
- lodzik1990
- Posty: 316
- Rejestracja: 30 sty 2012, 16:33
- Lokalizacja: GG 28328507 T:796782195
Re: Moje cewki tesli.
• 4mm najlepiej.
Wykonam uzwojenia wtórne na dowolny wymiar od 0.125mm.
lodzik1990@gmail.com / BBM: 2C163574
lodzik1990@gmail.com / BBM: 2C163574
Re: Moje cewki tesli.
A o średnicy 3,2 mm nie wystarczy ?
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 15 lip 2014, 00:39
Re: Moje cewki tesli.
Im grubszy tym lepszy (oczywiście w rozsądnych granicach). Ja robiłem na 3.2mm i działa świetnie, ale pomyśl o możliwości łatwej wymiany elektrody. Igły na końcach mocno dostaną po dupie podczas pracy. Po jakimś czasie wyglądają jak Warszawa w 1945, ale w sumie to tylko teoria, bo pomimo opłakanego wyglądu mi zawsze wszystko działało
Re: Moje cewki tesli.
nobo sam kształt i porowatość elektrod też ma znaczenie
Re: Moje cewki tesli.
Wstawiam nowe zdjęcia dotyczące iskrownika.
Użyłem tutaj silnika od małej turbinki.Jest ładnie zabudowana i od razu miałem do niej sterownik, więc postanowiłem ją wykorzystać.
Użyłem tutaj silnika od małej turbinki.Jest ładnie zabudowana i od razu miałem do niej sterownik, więc postanowiłem ją wykorzystać.
Re: Moje cewki tesli.
Wymień plexi na inny materiał. Plexi szybko się topi, w niskich temperaturach.
Na Gadu-Gadu nie udzielam żadnych porad związanych z elektroniką ani chemią.
Do tego służy forum !!
Do tego służy forum !!
Re: Moje cewki tesli.
Na razie spróbuję z plexi, ale pod śruby trzymające elektrody dam podkładki z kręgielitu. Mam nadzieję że to coś da. A jak nie to pomyślę o czymś innym.
Re: Moje cewki tesli.
Mam tylko jeden problem.
Co zrobić żeby iskra z głównej elektrody nie przeskoczyła do wału silnika.
Mam go jakoś od izolować, czy uziemić ?
Prosiłbym o szybką odpowiedź.
Co zrobić żeby iskra z głównej elektrody nie przeskoczyła do wału silnika.
Mam go jakoś od izolować, czy uziemić ?
Prosiłbym o szybką odpowiedź.
Re: Moje cewki tesli.
Wał musi być odizolowany i to solidne, jego uziemienie byłoby raczej kiepskim pomysłem...
Zazwyczaj rotary wykonuje się w formie wirującego dysku wykonanego z dobrze izolującego materiału na którego obwodzie umieszczone są elektrody. Połączenie pomiędzy elektrodami wykonuje się blisko krawędzi dysku, z dala od wału silnika napędzającego. Zobacz chociażby jak wykonany jest iskiernik tutaj: http://richieburnett.co.uk/parts2.html
Przeszukaj tę stronę, znajduje się na niej także analiza zachowania iskiernika i sporo innych przydatnych informacji.
Zazwyczaj rotary wykonuje się w formie wirującego dysku wykonanego z dobrze izolującego materiału na którego obwodzie umieszczone są elektrody. Połączenie pomiędzy elektrodami wykonuje się blisko krawędzi dysku, z dala od wału silnika napędzającego. Zobacz chociażby jak wykonany jest iskiernik tutaj: http://richieburnett.co.uk/parts2.html
Przeszukaj tę stronę, znajduje się na niej także analiza zachowania iskiernika i sporo innych przydatnych informacji.
Mój kanał na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3wA6z ... zziwfl_q5w
Re: Moje cewki tesli.
Tyle, że ja robię iskrownik igłowy, a nie tarczowy.
Teraz wygląda to tak: I sama tuleja trzymająca elektrodę.
Teraz wygląda to tak: I sama tuleja trzymająca elektrodę.
Re: Moje cewki tesli.
Ta tuleja jest pusta w środku? Jaki zostaje Ci odstęp między igłą iskiernika a wałem silnika?
Mój kanał na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3wA6z ... zziwfl_q5w
Re: Moje cewki tesli.
Na razie jest pusta ale dam do niej izolator WN (ceramiczny).
Odległość pomiędzy wałem a elektrodą wynosi równe 2cm.
Odległość pomiędzy wałem a elektrodą wynosi równe 2cm.
Re: Moje cewki tesli.
Średnio widzę tą izolację. Jak masz zamiar uszczelnić połączenie izo9latora z tuleją? WN nie potrzebuje wiele żeby znaleźć sobie drogę.
Jakie będziesz miał teraz napięcie zasilania?
Jakie będziesz miał teraz napięcie zasilania?
Mój kanał na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3wA6z ... zziwfl_q5w
Re: Moje cewki tesli.
założyłem wytoczony mały walec długości 23 cm do tulei na wcisk. Dodatkowo połączyłem je ze sobą klejem cyjanoakrylowym. Wykonałem go z płyty narzędziowej. Wydaje mi się, że bardziej uszczelnić się go już nie da.
Przedstawiam zdjęcia tulei:
Przedstawiam zdjęcia tulei:
Re: Moje cewki tesli.
W sobotę razem z d3211 było pierwsze uruchomienie. Wyładowania miały ok. 1 m. Następnego dnia zestroiłem ją i uzyskałem prawie 170 cm(uderzenia w metalową ścianę).
Poza dodatkowym zaizolowaniem łączeń HV i ich skróceniu wszystko jet w porządku.
Poniżej przedstawiam zdjęcia.
I ja przy cewce
Poza dodatkowym zaizolowaniem łączeń HV i ich skróceniu wszystko jet w porządku.
Poniżej przedstawiam zdjęcia.
I ja przy cewce