[WIP] SGTC- postęp prac
- krzysztof09876
- ***
- Posty: 142
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 19:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
Witam, transformatorek działa, lecz pojawił się pewien problem, dokładniej z iskrownikiem. Panel wyposażony w prostownik z mostkiem dostarcza napięcie na silnik 12V DC z samochodu. Podczas ostatnich pokazów gdy trafo chodziło sporo czasu w pewnym momencie iskrownik stanął, mostek prostowniczy uległ zniszczeniu, wymieniłem mostek i sytuacja powtórzyła się silnik wystartował lecz po podaniu WN 15kV sytuacja powtórzyła się, wydaje mi się że uszkodzenie powstaje na wskutek przebicia wysokiego napięcia z elektrody iskrownika do wału silnika, co dalej skutkuje uszkodzeniem mostka.
Jak temu zaradzić, myślałem o wzmocnieniu izolacji w newralgicznym punkcie gdzie dochodzi do przebicia.
I jeszcze jedna myśl aby podłączyć silnik do uziemienia ego samego co rdzeń transformatora i koniec wtórnego czy to pozwoli zapobiegnąć możliwego uszkodzenia mostka w czasie przebicia co wy o tym sądzicie?
Jak temu zaradzić, myślałem o wzmocnieniu izolacji w newralgicznym punkcie gdzie dochodzi do przebicia.
I jeszcze jedna myśl aby podłączyć silnik do uziemienia ego samego co rdzeń transformatora i koniec wtórnego czy to pozwoli zapobiegnąć możliwego uszkodzenia mostka w czasie przebicia co wy o tym sądzicie?
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
Krzysztofie nie przypominam sobie Twojej konstrukcji iskiernika ale chyba nie miałeś wału izolującego silnik od iskiernika zapodaj fotki jak coś ...
A co do ziemi tak czy śmak ja bym go uziemił choćby dlatego ze znajduje się w polu magnetycznym w pobliżu tesli.
A co do ziemi tak czy śmak ja bym go uziemił choćby dlatego ze znajduje się w polu magnetycznym w pobliżu tesli.
- krzysztof09876
- ***
- Posty: 142
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 19:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
no przedstawiam iskrowniczek....
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
wygląda spoko świetna robota krzysztofie ... BDW. ile mm jest pomiędzy elektrodami a śrubami mocującymi do silnika ?
Wewnątrz wału jest otwór na całej jego długości ?
Wewnątrz wału jest otwór na całej jego długości ?
- krzysztof09876
- ***
- Posty: 142
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 19:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
tak otwór jest na całej długości na końcu wprawiony gwint z tulejką metalową od gwintu wału do elektrody jest jakieś 1,5cm wyczyściłem wszystko zapchałem 3mm materiałem izolacyjnym i caość zalałem żywicą epoksydową... co to odległości to mam 3-4mm
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
to wskazuje na to ze wewnątrz otworu jest ok wiec co wskazywało by to że iskra przeskakuje po zewnętrznej warstwie wału
Czytam to tak . pomiędzy końcem kleju epoksydowego a elektroda jest 3mm + 3mm kleju epoksydowego ? Tak ?
Czytam to tak . pomiędzy końcem kleju epoksydowego a elektroda jest 3mm + 3mm kleju epoksydowego ? Tak ?
- lodzik1990
- Posty: 316
- Rejestracja: 30 sty 2012, 16:33
- Lokalizacja: GG 28328507 T:796782195
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
Niestety ale będziesz musiał wywalić ten izolator. Zaklejanie otworu w izolatorze w niczym nie pomoże. Izolator musi być nie przewiercony na wylot. Też tak miałem za pierwszym razem, że Tesla podziałała trochę i pozniej silikon został przebity.
Wykonam uzwojenia wtórne na dowolny wymiar od 0.125mm.
lodzik1990@gmail.com / BBM: 2C163574
lodzik1990@gmail.com / BBM: 2C163574
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
A jak by zainstalować iskiernik równolegle z tym który miałby na sztywno ustawioną odległość powiedzmy jeśli odległość od wału do elektrod to 1,5cm to iskiernik miał by powiedzmy 12mm ? choć tak myślę ze 1,5 cm to tez niby troszkę mało biorąc pod uwagę ze w klasyku lubi panować w układzie znacznie większe napięcie niż napięcie zasilania ...
- krzysztof09876
- ***
- Posty: 142
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 19:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
no zobaczymy spróbuję uruchomić teraz po tych ulepszeniach uziemie silnik i się zobaczy czy dalej zmieniać czy styknie...
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
Włącz jakieś większe warystory na zasilaniu silnika -jeden od plusa do uziemienia, drugi od minusa do uziemienia, trzeci między plusem i minusem .
- lodzik1990
- Posty: 316
- Rejestracja: 30 sty 2012, 16:33
- Lokalizacja: GG 28328507 T:796782195
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
Po kiego grzyba pakować tutaj warystory?.
Uziemienie silnika wniczym nie pomoże a wręcz przeciwnie zaszkodzi dlatego, że wysokie napięcie lubi właśnie płynąć do elementów uziemionych:). Jedynie co można zrobić to wymienić izolator na wałku silnika na taki, który będzie miał większą odległość między elektrodą wolframową a wałkiem silnika.
Uziemienie silnika wniczym nie pomoże a wręcz przeciwnie zaszkodzi dlatego, że wysokie napięcie lubi właśnie płynąć do elementów uziemionych:). Jedynie co można zrobić to wymienić izolator na wałku silnika na taki, który będzie miał większą odległość między elektrodą wolframową a wałkiem silnika.
Wykonam uzwojenia wtórne na dowolny wymiar od 0.125mm.
lodzik1990@gmail.com / BBM: 2C163574
lodzik1990@gmail.com / BBM: 2C163574
- krzysztof09876
- ***
- Posty: 142
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 19:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
Wiadomo, mimo że urządzenie działa każdy robi jakieś uaktualnienia swoich sprzętów, wprowadza coś nowego, ja także przerobiłem kilka rzeczy w mojej Tesli oto fotki...
- krzysztof09876
- ***
- Posty: 142
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 19:24
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [WIP] SGTC- postęp prac
Znakomicie sprawdza się patent ze stosowaniem malutkich opasek do przemontowania drutu...