Strona 3 z 7

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 6 wrz 2010, 16:10
autor: szkielet-s1
Kupiłem miskę na kondensator lecz po powrocie do domu okazała się za mała.
Ale myślę ,że jak wymienię płyty ściskające na mniejsze to kondensator powinien się zmieścić.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 6 wrz 2010, 18:05
autor: szkielet-s1
Czy tekstolit będzie nadawał się jako płyta ściskająca do kondensatora ?.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 8 wrz 2010, 23:38
autor: szkielet-s1
Już niebawem kondensator rezonansowy zostanie zalany olejem transformatorowym. uzw. wtórne zostało polakierowane 10 razy. zacznę niedługo składać uzw. pierwotne ( Ciekawostka dotycząca rurki Cu: już trzy razy była dostarczana pod mój adres przez firmę DHL a ja zawsze odmawiałem przyjęcia przesyłki bo za każdym razem kurier chciał bym dopłacił 80zł nawet nie wiem za co do tej pory. a wysyłkę przedmiotu opłaciłem przelewem.przez te dwa tygodnie przez ,które rurka do mnie jeszcze nie dotarła ,złożył bym już całą SGTC.)

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 13 wrz 2010, 11:05
autor: szkielet-s1
Przeszukując strych napotkałem dwie duże płyty wiórowe w sam raz nadające się na stolik do SGTC.
W sklepie budowlanym pytałem się ile kosztuje jeden arkusz płyty wiórowej : 75zł. gdy bym kupił taką płytę to byłbym do tyłu taką sumkę.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 17 wrz 2010, 00:33
autor: szkielet-s1
Poniższe zdjęcie przedstawia toroid pokryty już gipsem. nie ma to jak ręka, zawsze zastąpi szpachelkę. :) w dalszych planach na toroid zostanie naniesiona warstwa cynku - aluminium w płynie.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 17 wrz 2010, 04:53
autor: piglet11
Ciekawy pomysl z pokryciem toroidu, ciekawe jak taki patent bedzie sie sprawdzal. Jak dobrze pojdzie to w przyszlym tygodniu powinienes odpalic :D

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 17 wrz 2010, 14:45
autor: szkielet-s1
-------------------------------------------------------------------------

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 17 wrz 2010, 17:55
autor: Dżejwor
Co to jest na powierzchni tego torusa ? Wygląda jak srebrzanka. Jak to była farba to to nie będzie dobrze przewodzić.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 17 wrz 2010, 18:44
autor: szkielet-s1
Dżejwor pisze:Co to jest na powierzchni tego torusa ? Wygląda jak srebrzanka. Jak to była farba to to nie będzie dobrze przewodzić.
To jest mieszanina cynku z aluminium, 25zł kosztuję.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 17 wrz 2010, 19:41
autor: Dżejwor
Mi się ten pomysł nie podoba ... dobrze wygląda ale ciekawe jak sie sprawdzi.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 17 wrz 2010, 23:29
autor: szkielet-s1
Dżejwor pisze:Mi się ten pomysł nie podoba ... dobrze wygląda ale ciekawe jak sie sprawdzi.
Przecież na różnego typu bednarkach masz ocynk ,który jest dobrym przewodnikiem. Ja też zastanawiam się czy wyładowanie nie będzie zostawiać czarnych miejsc na toroidzie.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 18 wrz 2010, 02:03
autor: Dżejwor
Mam ocynk ale nanoszony albo ogniowo - zanurzenie w stopionym cynku albo galwanicznie. Jeśli dobrze cię rozumiem to co nałożyłeś to jest jakiś rodzaj farby czy też innego lakieru który składa się (prawdopodobnie) z pyłu metalu i jakiegoś lepiszcza. To lepiszcze to jest właśnie problem bo ono nie przewodzi a jego zadaniem jest spajanie pyłu metalicznego tak więc sprawdź miernikiem czy to w ogóle przewodzi - jeśli od środka torusa do krawędzi nie ma prawie pełnego zwarcia to powłoka się nie nadaję spodziewam się że jeśli w ogóle przewodzi to ma parę kOhm oporu i jeśli w ogóle uda ci sie tą cewkę zestroić to torus będzie się grzał i będa się w nim wypalały ślady. Wyjaśnij mi jak ta powłoka powstała bo nie rozumiem. I co to jest te aluminium w płynie o którym piszesz parę postów wyżej ? Jest jeszcze metoda która polega na rozpylaniu stopionego metalu specjalnym pistoletem z palnikiem do którego wkłada się prent z metalu który chcemy nanosić.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 18 wrz 2010, 10:37
autor: szkielet-s1
KJ ma rację co do farby ,której użyłem do pomalowania toroidu.Po zrobieniu pomiaru oporności wyszło ,że taka farba nie ma przewodności.
Kupiłem już taśmę aluminiową ,którą okleję cały torus.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 18 wrz 2010, 16:02
autor: szkielet-s1
Tak będzie wyglądać :-----------------------------

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 18 wrz 2010, 19:32
autor: slu_1982
Wygląda coraz ładniej :) Zwój zabezpieczony jest przewidziany ?

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 18 wrz 2010, 20:05
autor: szkielet-s1
Tutaj pokazuję całość. uzwojenie pierwotne nie jest jeszcze uformowane.
Slu 1982 nie wiem czy dawać zwój czy też nie. doradz mi coś w tym temacie.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 18 wrz 2010, 22:40
autor: szkielet-s1
Odwinąłem pierwotne i od nowa nawijam bo przypominało kwadrat niż koło.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 19 wrz 2010, 00:09
autor: Dżejwor
daj 6 albo 8 podpórek zamiast 4

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 19 wrz 2010, 01:02
autor: szkielet-s1
Uzwojenie pierwotne co nie co udało mi się poprawić.
Co do podpórek to 5 i 6 wystawałyby po za burtę stolika.

Re: [WIP] SGTC - Postępy w powstawaniu TT (szkielet-s1)

: 19 wrz 2010, 07:02
autor: slu_1982
I tak jest kiepsko, uzwojenie pierwotne zaraz po wtórnym i toroidzie jest elementem na który zawsze zwraca się uwagę i warto by było ładnie zrobione. Moim zdaniem za mała liczba wsporników, ja bym dał jeszcze 4, ale możliwości już nie ma. Jak ja nawijałem pierwotne ? najpierw uformowałem rurę miedzianą na rurce PCV o średnicy 160mm potem delikatnie rozginając formowałem dokładną średnicę. Generalnie ciężka robota i dużo pieprzenia ale wykonalne ;) Zwój zabezpieczający wg. mnie każda tesla powinna mieć bo szkoda transformatora, mimo zastosowania filtrów i te pe nadal jest narażony na uszkodzenie. Zwój zabezpieczający nie powinien być połączony w zamknięte koło tylko musi mieć przerwę. Zamknięty zwój zabezpieczający będzie pełnił rolę zwartego zwoja nawiniętego na transformatorze czyli powodował straty. Podobny problem mają ludzie przy montowaniu transformatorów toroidalnych w metalowych obudowach :D