lodzik1990 napisał(a):
Wedlug mnie regulacja na triaku odpada.
Triak bedzie wyzwalany przez pole wytwarzane przez sam transformator Tesli.
Nie przesadzaj, coś takiego nie powinno mieć miejsca. Spróbuj użyć wiertarki z regulowanymi obrotami w pobliżu cewki i zobacz czy jest z tym jakiś problem - w takich wiertarkach zazwyczaj znajduje się silnik szczotkowy i analogiczny regulator fazowy.
szczyki napisał(a):
Ja cię kręcę a tak łatwo było to opisane na stronie... mam ten silnik od pralki i chciałbym go użyć, spróbuje najpierw z włączeniem dodatkowej rezystancji w obwód twornika, jak nie wyjdzie to zostanie mi Autotrafo.
jakiego typu to jest silnik, szeregowy?
szczyki napisał(a):
Transformator Tesli mogę zasilić bezpośrednio z gniazdka 230V? Bo nie którzy robią to przez autotransformator.
lodzik1990 napisał(a):
Chyba nie ma zadnych przeciwskazan. Pewnie przy trafie majacym ponad 1KW mocy, przydalaby się jakas spirala w szeregu.
Można bezpośrednio - autotrafo to metoda na regulację mocy.
Ewentualne balastowanie ma sens przy transformatorach takich jak MOT-y. Używając NST nie ma konieczności stosowania balastu, wystarczają zwory magnetyczne w jego rdzeniu, te trafa są zaprojektowane do pracy z zapalonym łukiem...
