Polskie forum dyskusyjne poświęcone dziedzinie wysokich napięć, głównie transformatorom Tesli (SSTC, DRSSTC, VTTC, SGTC) oraz generatorom wysokiego napięcia.

Teraz jest 2 cze 2023, 23:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]



Utwórz nowy temat Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia strona  1, 2, 3

PostNapisane: 16 sie 2011, 22:16 
Krótkie coś te wyładowania ; ) Jakiej są długości?


Góra
  
 

PostNapisane: 4 mar 2012, 13:16 
***
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 26.04.2010
Posty: 142
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
Witam, transformatorek działa, lecz pojawił się pewien problem, dokładniej z iskrownikiem. Panel wyposażony w prostownik z mostkiem dostarcza napięcie na silnik 12V DC z samochodu. Podczas ostatnich pokazów gdy trafo chodziło sporo czasu w pewnym momencie iskrownik stanął, mostek prostowniczy uległ zniszczeniu, wymieniłem mostek i sytuacja powtórzyła się silnik wystartował lecz po podaniu WN 15kV sytuacja powtórzyła się, wydaje mi się że uszkodzenie powstaje na wskutek przebicia wysokiego napięcia z elektrody iskrownika do wału silnika, co dalej skutkuje uszkodzeniem mostka.

Jak temu zaradzić, myślałem o wzmocnieniu izolacji w newralgicznym punkcie gdzie dochodzi do przebicia.
I jeszcze jedna myśl aby podłączyć silnik do uziemienia ego samego co rdzeń transformatora i koniec wtórnego czy to pozwoli zapobiegnąć możliwego uszkodzenia mostka w czasie przebicia co wy o tym sądzicie?



Zapraszam na moja stronę...

http://www.moje-laboratorium.pl


Góra
   
 

PostNapisane: 4 mar 2012, 14:01 
Moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 02.10.2010
Posty: 820
Pochwały: 8
Krzysztofie nie przypominam sobie Twojej konstrukcji iskiernika ale chyba nie miałeś wału izolującego silnik od iskiernika zapodaj fotki jak coś ...
A co do ziemi tak czy śmak ja bym go uziemił choćby dlatego ze znajduje się w polu magnetycznym w pobliżu tesli.


Góra
   
 

PostNapisane: 4 mar 2012, 14:12 
***
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 26.04.2010
Posty: 142
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
no przedstawiam iskrowniczek....





Zapraszam na moja stronę...

http://www.moje-laboratorium.pl
Góra
   
 

PostNapisane: 4 mar 2012, 14:19 
Moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 02.10.2010
Posty: 820
Pochwały: 8
wygląda spoko ;) świetna robota krzysztofie ;) ... BDW. ile mm jest pomiędzy elektrodami a śrubami mocującymi do silnika ?
Wewnątrz wału jest otwór na całej jego długości ?


Góra
   
 

PostNapisane: 4 mar 2012, 14:59 
***
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 26.04.2010
Posty: 142
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
tak otwór jest na całej długości na końcu wprawiony gwint z tulejką metalową od gwintu wału do elektrody jest jakieś 1,5cm wyczyściłem wszystko zapchałem 3mm materiałem izolacyjnym i caość zalałem żywicą epoksydową... co to odległości to mam 3-4mm



Zapraszam na moja stronę...

http://www.moje-laboratorium.pl


Góra
   
 

PostNapisane: 4 mar 2012, 16:03 
Moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 02.10.2010
Posty: 820
Pochwały: 8
to wskazuje na to ze wewnątrz otworu jest ok wiec co wskazywało by to że iskra przeskakuje po zewnętrznej warstwie wału
Czytam to tak . pomiędzy końcem kleju epoksydowego a elektroda jest 3mm + 3mm kleju epoksydowego ? Tak ?


Góra
   
 

PostNapisane: 4 mar 2012, 16:41 
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 30.01.2012
Posty: 316
Lokalizacja: GG 28328507 T:796782195
Niestety ale będziesz musiał wywalić ten izolator. Zaklejanie otworu w izolatorze w niczym nie pomoże. Izolator musi być nie przewiercony na wylot. Też tak miałem za pierwszym razem, że Tesla podziałała trochę i pozniej silikon został przebity.



Wykonam uzwojenia wtórne na dowolny wymiar od 0.125mm.
lodzik1990@gmail.com / BBM: 2C163574


Góra
   
 

PostNapisane: 4 mar 2012, 17:55 
Moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 02.10.2010
Posty: 820
Pochwały: 8
A jak by zainstalować iskiernik równolegle z tym który miałby na sztywno ustawioną odległość powiedzmy jeśli odległość od wału do elektrod to 1,5cm to iskiernik miał by powiedzmy 12mm ? choć tak myślę ze 1,5 cm to tez niby troszkę mało biorąc pod uwagę ze w klasyku lubi panować w układzie znacznie większe napięcie niż napięcie zasilania ...


Góra
   
 

PostNapisane: 4 mar 2012, 18:17 
***
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 26.04.2010
Posty: 142
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
no zobaczymy spróbuję uruchomić teraz po tych ulepszeniach uziemie silnik i się zobaczy czy dalej zmieniać czy styknie...



Zapraszam na moja stronę...

http://www.moje-laboratorium.pl


Góra
   
 

PostNapisane: 4 mar 2012, 21:28 
***
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 30.11.2011
Posty: 69
Pochwały: 1
Włącz jakieś większe warystory na zasilaniu silnika -jeden od plusa do uziemienia, drugi od minusa do uziemienia, trzeci między plusem i minusem .


Góra
   
 

PostNapisane: 5 mar 2012, 09:52 
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 30.01.2012
Posty: 316
Lokalizacja: GG 28328507 T:796782195
Po kiego grzyba pakować tutaj warystory?.
Uziemienie silnika wniczym nie pomoże a wręcz przeciwnie zaszkodzi dlatego, że wysokie napięcie lubi właśnie płynąć do elementów uziemionych:). Jedynie co można zrobić to wymienić izolator na wałku silnika na taki, który będzie miał większą odległość między elektrodą wolframową a wałkiem silnika.



Wykonam uzwojenia wtórne na dowolny wymiar od 0.125mm.
lodzik1990@gmail.com / BBM: 2C163574


Góra
   
 

PostNapisane: 26 cze 2012, 19:30 
***
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 26.04.2010
Posty: 142
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
Wiadomo, mimo że urządzenie działa każdy robi jakieś uaktualnienia swoich sprzętów, wprowadza coś nowego, ja także przerobiłem kilka rzeczy w mojej Tesli oto fotki...







Zapraszam na moja stronę...

http://www.moje-laboratorium.pl
Góra
   
 

PostNapisane: 26 cze 2012, 19:31 
***
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 26.04.2010
Posty: 142
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
Znakomicie sprawdza się patent ze stosowaniem malutkich opasek do przemontowania drutu... :D



Zapraszam na moja stronę...

http://www.moje-laboratorium.pl


Góra
   
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO