Polskie forum dyskusyjne poświęcone dziedzinie wysokich napięć, głównie transformatorom Tesli (SSTC, DRSSTC, VTTC, SGTC) oraz generatorom wysokiego napięcia.

Teraz jest 24 wrz 2018, 14:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]



Utwórz nowy temat Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

PostNapisane: 20 kwi 2018, 08:18 
Dołączył(a): 05.11.2017
Posty: 4
Witam
Złożyłem klasyczną cewkę Tesli. Zasilana jest transformatorem F.A.R.T. o napięciu 10kV i prądzie 100mA po stronie wtórnej.
Bateria kondensatorów ma pojemność 31,6nF. Średnica uzwojenia wtórnego wynosi 31,5cm a wysokość 90cm.

Podczas dostrajania wyładowanie z toroidu uderza w pierwszy zwój uzwojenia wtórnego (obok uzwojenia pierwotnego). Odległość jaką pokonuje wyładowanie to około 115cm.

Czy mieliście może taki problem ? Jeśli tak to jak go rozwiązaliście ?


Góra
   
 

PostNapisane: 27 kwi 2018, 12:17 
****
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 22.03.2013
Posty: 561
Pochwały: 2
Jak uziemiasz cewkę?

W jaki sposób jest wykonane uzwojenie pierwotne (spodek, śruba)? Za duże sprzężenie magnetyczne może powodować takie problemy.



Mój kanał na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3wA6z ... zziwfl_q5w


Góra
   
 

PostNapisane: 13 maja 2018, 02:20 
Dołączył(a): 05.11.2017
Posty: 4
Uzwojenie pierwotne jest wykonane jako "spodek". Cewkę podłączam przewodem o długości ok 5 m do uziemienia. Uziemienie jest wykonane w postaci kilku prętów wbitych w ziemię.


Góra
   
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO