Nieco inny rotary spark gap

Klasyczny transformator Tesli (ang. Tesla Coil, SGTC - Spark Gap Tesla Coil) wymaga zasilania wysokim napięciem, a pierwotny obwód rezonansowy kluczowany jest iskrownikiem. Jego odmiana to np. DCTC (ang. Direct Current Tesla Coil).
grzegorzewskipl
Posty: 213
Rejestracja: 15 lip 2014, 00:39

Re: Nieco inny rotary spark gap

Post autor: grzegorzewskipl »

Dlaczego te zabawy ze szczotkami? Znaleźć silnik, w którym można podać napięcie na obudowę bez szkody. Takie rozwiązanie zastosowałem kiedyś w swojej cewce i nie zauważyłem uszczerbku na silniku. Za to zauważyłem ciągnięcie się łuku po tarczy i ostatecznie zamontowałem tarczę z ebonitu choć widziałem gdzieś w internetach działającą cewkę na tarczy z drewna i z elektrodami (śrubami raczej) stalowymi :lol:
Awatar użytkownika
Thor
Posty: 283
Rejestracja: 23 paź 2014, 08:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nieco inny rotary spark gap

Post autor: Thor »

Odpowiednio długie gwinty śrub rozwiążą problem ciągnącego się łuku. Co do silnika to jakiego używałeś? Indukcyjnego + falownik? Czy obudowa silnika była uziemiona?
grzegorzewskipl
Posty: 213
Rejestracja: 15 lip 2014, 00:39

Re: Nieco inny rotary spark gap

Post autor: grzegorzewskipl »

Zwykły od pralki frani czy innego ustrojstwa na złomie więc zapewne asynchroniczny. Regulacja obrotów zrealizowałem na triaku, diaku i dzielniku napięcia w dodatku gotowy układ wydłubałem z odkurzacza :lol: to były czasy kiedy jak patrzyłem na schemat sstc to myślałem, że trzeba skończyć studia na kierunku elektronika żeby zbudować coś tak niesamowicie skomplikowanego :lol:
Sprawdziłem tylko czy nie ma elektrycznego połączenia pomiędzy obudową, a wyprowadzeniami zasilania i ogień :P chyba nasmarowałem też łożyska przewodzącym towotem, bo po pewnym czasie coś tam się dziać zaczęło.
ODPOWIEDZ